Empatik olmak verimliliği artırıyor
İşyerinde verimlilik denilince akla ilk gelen şeyler, üretim ve işleri zamanında yetiştirmektir. Bunlar tabii ki verimlilikle alakalı, fakat birçoğumuz empatinin nasıl etki ettiğini gözden kaçırıyor.
Empati sadece fiziksel ve zihinsel faydalar sunmakla kalmıyor, aynı zamanda hayatlarımızı daha keyifli ve verimli hale getiriyor. Big Think’ye yer alan makalesinde Elizabeth Yuko, iki empati uzmanına, empatinin nasıl verimliliğimizi arttırdığını sordu. İşte herkesin yapabileceği 3 tüyo:
Davranış değişikliklerini açıklayabilir
Ebeveynlik, bakım işleri gibi pek çok kişisel sorun gibi, işyerinde dikkatimizi dağıtan, daha az verimli olmamıza neden olan pek çok etken var.
The Empathy Effect’in de yazarı olan, Harvard Medical School’dan psikiyatr doçent doktor Helen Riess, “Liderlerin yaptığı en büyük hatalardan biri, verimlilik eksikliğinin ya da bağlı olmamanın, işle ilgilenmemekten ya da işin önemini kavrayamamaktan kaynaklandığını zannetmeleri. Oysaki empati yaparak, yöneticiler spesifik verimlilik problemlerine nokta atışı yapabilir ve bunları nasıl çözeceklerini bulabilirler” diyor.
Riess şu örneği veriyor. Farz edin, takım üyelerinizden biri işleri zamanında yetiştiremiyor ve bu durum da takımın geri kalanını etkiliyor. Bu durumda eğer yönetici, çalışanı yargılamadan önce, o çalışanının hayatında ne olup bittiğine bakarsa, çalışana da hasta ailesine baktığını söyleme fırsatı tanır. Bu aşamadan sonra yönetici çalışana rehberlik yapabilir, takıma ilerleme, boşlukları doldurma fırsatı sunabilir.
Yanlış anlaşılmaları ve çatışmaları azaltır
The Art of Empathy’nin yazarı Karla McLaren, “Pek çok işyeri tartışması, bakış açısı eksikliğinden ya da duygulardan kaçınmaya çalışmaktan –ki bu olanaksızdır- kaynaklanır. Etkili empati, ilişkileri güçlendirir, çatışmaları engeller ve işyerinde anlayışı ve şefkati artırır. Bir sağlık merkezinde yapılan araştırmaya göre, empati yeteneği gelişmiş çalışanlar, hasta memnuniyetini arttırıyor, stres ve çatışmayı azaltıyor” diyor.
Bir iş arkadaşımızın problemini ya da bakış açısını anlamaya zaman ve enerji harcadığımızı gösterdiğimizde, bu durumu daha da hafifletmeye yardımcı olur.
Daha etkili geribildirim almamıza ve vermemize yardımcı olur
Geribildirim almak ve vermek verimliliğin en önemli kısımlarından biri, işimizde ilerlememiz için kendimizi düzenlememize yardımcı olur. Riess’e göre, empatiyi geribildirimin içine katmanın bir yolu “İşler sence nasıl gidiyor’ ya da “İşler senin için nasıl gidiyor” diye sormak. Bu sayede karşıdaki kişiye, problemini, zorlandığı noktaları anlatma fırsatı verirsiniz.
Riess’e göre bir diğer yol da "Sana yapıcı bir geribildirimde bulunabilir miyim” diye sormak. Reiss, aynı zamanda karşımızdaki kişiye geribildirimi nasıl tercih ettiğinin, yani yazılı mı, yüz yüze mi yoksa telefonda mı geri bildirim almak istediğinin sorulmasını tavsiye ediyor.