Çalışanlar, kariyer gelişimi açısından bir şanslarının olmadığını düşündüklerinde şirketlerini terk ediyorlar. Geçtiğimiz günlerde yapılan bir araştırma bu tezi doğruluyor.
Araştırma şirketi The Harris Poll’un 310 işveren ve 1.433 çalışanla yaptığı ankete göre çalışanların işi terk etme sebebi o şirkette kariyerlerine yatırım yapılmaması.
Araştırma sonuçlarına göre;
· Çalışanların yüzde 77’si kariyer gelişimleri konusunda kendilerini bir başlarına hissediyorlar.
· Her 3 çalışandan 1’i (yüzde 34) daha önce kariyer gelişim fırsatı bulamadığı için işlerini terk etmiş.
· Yüzde 70’i ise daha iyi gelişim fırsatları sunan bir iş için şirketlerini terk edebileceklerini söylüyorlar.
Çalışanlar, yöneticilerinden kariyer gelişimi açısından yardım istiyorlar ve eğer aradıkları desteği bulamazlarsa işlerini terk ediyorlar.
Araştırmayı The Harris Poll ile birlikte yürüten, çalışan gelişim şirketi Instructure’ın başkanı Mitch Benson, “Bugünün iş dünyası seçenekler sunuyor ve şu açık ki, insanlar kendi kariyerlerine yatırım yapacak şirketlerde çalışmayı istiyor” diyor.
Özellikle genç çalışanlar, eğer yeterince terfi alamadıklarını düşünürlerse başka şirkete gitme kararını çok daha hızlı alıyorlar. Bu sebeple şirketler Z kuşağını memnun etmek için yeni unvanlar yaratıyor.
Zaten kariyer uzmanları da sizin yeteneklerinizi yeteri kadar kullanmayan bir şirkette çalışmanın kariyerinizi olumsuz etkileyeceğini söylüyor.
KARİYER ARAÇLARI İŞE YARAMIYOR
Araştırmanın ilginç bir sonucu da çalışan ve işverenlerin kariyer gelişim araçları konusunda farklı görüşlerde olmaları. Şöyle ki araştırmaya katılan işverenlerin yüzde 100’ü kariyer gelişim araçlarını sunduklarını söyleseler de, çalışanların sadece yüzde 26’sı bu araçların işe yaradığını söylüyor.
Araştırmada işverenlere gelecek yatırımları sorulduğunda, ilk sırada kariyer gelişim araçları geliyor. Bu fark muhtemelen doğru kariyer gelişim araçlarını kullanamamaktan kaynaklanıyor.
Sonuç olarak işverenin sunduğu kariyer gelişim araçları, çalışanlar tarafından çok da faydalı görülmüyor ve bu da açıkça gösteriyor ki daha çalışan odaklı çözümlere ihtiyaç duyuluyor.
İKİNCİ SEBEP MAAŞ
Çalışanlara kendilerini daha iyi gerçekleştirme fırsatı vermek bağlılık için şart. İşverenlerin yüzde 69’u bu ihtiyacı anlıyor ve kariyer gelişiminin bağlılık için çok önemli olduğunu kabul ediyor.
Çalışanların işlerini ikinci terk etme sebebi ise maaş (yüzde 46).