Gallup’un dünya çapında bir milyondan fazla çalışanla yaptığı çalışmalara ve görüşmelere göre, çalışanları takdir etmek, çalışan bağlılığını artırmanın en önemli unsurlarından. Bilindiği üzere işyerinde bağlılığı arttırmak da verimliliği, motivasyonu arttırmaktan, absentizmi, iş kazalarını azaltmaya pek çok önemli fayda sağlıyor.
Diğer taraftan 200 bin çalışanla yapılan başka bir araştırmaya göre de çalışanların işlerini sevmelerinin en önemli sebebi, kendilerini takdir edilmiş hissetmeleri.
Oysaki 2014 yılında yapılan bir araştırmaya göre çalışanların yüzde 79’u kendilerine yeteri kadar değer verilmediğini hissettiklerini söylüyorlar. Glassdoor’un bir araştırmasına göre, çalışanların yüzde 80’i işyerinde takdir görürlerse daha sıkı çalıştıklarını ve işyerinde daha uzun süreler kaldıklarını söylüyorlar.
Günümüzde ise milenyum kuşağını motive etmenin yöntemleri farklı.
Milenyum kuşağı işyerinden ne bekler, nasıl takdir görmek ister? İşte birkaç ipucu.
1. Sık sık takdir edin
Milenyum kuşağı sizden sürekli geribildirim bekliyor. Yüzde 42’si her hafta, yüzde 80’i anında feedback almak istiyor. Ayrıca milenyum kuşağının yüzde 41’i en azından ayda bir ödüllendirilmeyi tercih ediyor.
2. Beklenmedik bir şekilde yapın
Geleneksel, büyük etkinliklerin düzenlendiği takdir programlarının onlar için çok da etkisi yok. Milenyum kuşağı daha çok kariyer detaylarıyla da bezenmiş kişiselleştirilmiş ödülleri çok daha anlamlı buluyor.
3. Spesifik olun
Spesifik davranışları ödüllendirin. Örneğin zorlu bir müşteriyle olan sorunu çözen müşteri temsilcisini ödüllendirmekle, hem iyi bir davranışı ödüllendirmiş hem de doğru davranışların yaygınlaşması konusunda bir kültür yaratmış olursunuz.
4. Görünür bir şekilde takdir edin
Şirket bloglarında, intranette, maillerde ve ekip toplantılarında başarıları ödüllendirin. Yapılan güzel işleri herkesin gözü önünde takdir edin, herkesin görmesini sağlayın.
5. İnsani dokunuşlar önemli
Her ne kadar teknolojiye çok bağlı olsalar da bu kuşak da kişisel, insani dokunuşları, jestleri seviyor. Elle yazılmış bir teşekkür notu, bir etkinlik bileti ya da bir sadece küçük bir ‘teşekkür ederim’ demek milenyum kuşağı için de çok değerli.