Mutluluk ve memnuniyet sübjektif kavramlar, kimi çalışan için parasal fayda ile iş memnuniyeti eşitken, kimisi yaptıkları zorlu işlerin tanınması için çabalar ve bunu başaramazsa motivasyonu düşer.
Birleşik Krallık’taki Warwick Üniversitesi’nin araştırmasına göre mutlu çalışanlar yüzde 12 oranında daha verimliler.
Yazar Shawn Achor, “The Happiness Advantage” kitabında mutlu çalışanlara sahip şirketlerin satışlarını yüzde 37, verimliliklerini yüzde 31 oranında arttırabileceklerini söylüyor.
The iOpener Institute’un araştırmasına göre işyerinde kendini mutlu hisseden çalışanlar, diğerlerinden yüzde 65 daha enerjik. İki kat daha verimliler ve işlerini daha uzun yıllar devam ettirme potansiyelleri daha yüksek.
ARBEDJSGLAEDE NE DEMEK BİLİYOR MUSUNUZ?
Uluslararası araştırma şirketi Gallup tarafından hazırlanan rapor, dünya genelinde mutsuz çalışan oranının yüzde 87 olduğunu gösteriyor. Aynı rapora göre Türkiye’deki çalışanların yüzde 85’i mutsuz.
İşyerinde mutluluk, Türkiye’de yeni yeni konuşulan bir kavram. Fakat Avrupa ve Amerika’da çok daha biliniyor. Hatta Danimarka’da “işyerinde mutluluk” diye bir kelime bile var. Dancada “arbedjsglaede”, işyerinde mutluluk demek. Ana hatlarıyla, işyerinde mutluluk;
-Bize verilen görevlerden, yaptığımız işten hoşlanmayı
-Çalıştığımız insanlardan hoşlanmayı
-Bize sağlanan maddi imkanlardan memnun olmayı
-Saygı görmeyi içinde barındırıyor.
ÇALIŞANI NE MUTLU EDER?
Yazar, konuşmacı Annie McKee, HBR’de yer alan yazısında tam olarak bağlı ve mutlu çalışanlar için 3 temel kriterden bahsediyor: Anlamlı bir gelecek vizyonu, amaç sahibi olmak ve iyi ilişkiler.
Bir lider olarak bu 3 kriteri şirketinizde yaymanız mümkün.
1. Tüm çalışanlarınız anlamlı bir gelecek görüyor mu? Bunu anlamanın yolu çalışanlarınızla bire bir görüşmek ve onlarla ne için çalıştığınızı paylaşmak. Çalışanlar o şirkette gelecek görmek istiyor.
2. Büyük resmi ve yaptığınız işin değerini onlarla paylaşın. Çalışanlar yaptıkları işte bir anlam, fayda arıyorlar. Her bir çalışanın çabasını, daha geniş bir vizyonla birleştirdiğinizde, her gün ‘anlamla’ dolu olacaktır.
3. Çalışanlarınızı takım arkadaşlarıyla iyi ilişkiler kurmaları konusunda cesaretlendiriyor musunuz? Örneğin çalışanların her hafta bir araya gelip, gördükleri iyi şeyleri birbirleriyle paylaşmaları, birbirlerini takdir etmeleri oldukça ilham verici. Şirketler bu tür uygulamaları daha çok teşvik edip, işyerinde ekip ruhunu güçlendirebilirler.